top of page
water Ripples

Werk

In een wereld die vraagt om transparantie, vertaal ik complexe maatschappelijke vraagstukken naar heldere, doelgerichte communicatie. Begrijpen en begrepen worden zijn voor mij de voorwaarden om mensen in beweging te brengen.

 

Ik geloof in communicatie die verbindt én verandert. Dat zie je terug in mijn werk.

​

Informatiehuishouding en open overheid
IHH_v2.jpg

Het Openbaar Ministerie wil de informatiehuishouding op orde brengen als basis voor uniform werken en het bieden van transparantie waar het kan. Als senior communicatieadviseur ontwikkelde ik een strategisch communicatieplan gericht op vindbaarheid en duurzaam archiveren van informatie. De strategie vertaalde ik naar acties via sessies, intranetcontent en een handelingsperspectief. Dit leidde onder andere tot meer bewustwording van informatiehuishouding en open overheid.

Van raamwerk naar herkenbaar merk

​Voor de invoering van het Kwaliteitsraamwerk Informatievoorziening (KWIV) zette ik de Rijksbrede communicatie op. Ik schreef het communicatieplan, formuleerde kernboodschappen en ontwikkelde met communicatiebureau Tappan een herkenbare communicatiestijl. Met een website, bijeenkomsten en storytelling zorgde ik voor zichtbaarheid en draagvlak. In opdracht van: Rijksorganisatie voor Ontwikkeling, Digitalisering en Innovatie.
 

KWIV_v1.jpg
Rijkswaterstaat: samen slim innoveren
InnovatieAgenda_v2.jpg

Bij Rijkswaterstaat werkte ik in het programmateam dat zorgde voor de eerste Innovatieagenda. Verantwoordelijk voor de communicatie binnen het verandertraject, waarbij we samen met bedrijven, kennisinstellingen en medeoverheden de transitie maakten naar vraaggericht werken. Met Innovatiecafés, het Innovatiecongres en de productie van een eerste e-zine droeg ik bij aan een efficiëntere, meer samenwerkings-gerichte innovatie-aanpak en de publicatie van de Innovatieagenda.

Verder gewerkt voor ... 

Openbaar Ministerie - verandercommunicatie voor de digitale transitie.

Rijkswaterstaat - omgevingscommunicatie A27/A12 Ring Utrecht.

Ministerie van IenW - omgevingscommunicatie A1/A30.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland - subsidiecommunicatie.

​PepsiCo - content creatie voor de werken bij - website.

Veiligheidsregio Utrecht - redigeren huisstijl handboek en brochure.

​

Hiernaast heb ik bij TBWA Direct Company, Total Identity en TBK/G2 als account manager campagnes begeleid voor onder andere NIVEA, de NS, Unilever, (Ola)  Varta en Digitenne. 

​

RWSA27.jfif
Knipsel_edited.jpg
bottom of page