rianne

over rianne

Van jongs af aan houd ik van verhalen, merken en mensen. De keuze voor de studie Communicatiewetenschap was dan ook snel gemaakt. Na deze studie aan de Universiteit van Amsterdam werkte ik negen jaar bij grote reclamebureau’s: TBWA/Direct Company, Total Identity en TBK/G2. Voor merken als NIVEA, Bose en Digitenne begeleidde ik als accountmanager (marketing) communicatiecampagnes gericht op consumenten.

Van reclamebureau naar overheid

Hierna maakte ik de overstap naar de overheid, bij uitvoeringsorganisatie SenterNovem (nu RVO) werkte ik 4 jaar  als senior communicatieadviseur aan de communicatie over subsidiemogelijkheden op het gebied van ruimte en duurzaamheid. Roetfilters, milieuzones en mobiliteitsmanagement waren thema’s die opkwamen. Ik ontwikkelde communicatieplannen en begeleidde campagnes die met name gericht waren op het midden- en kleinbedrijf.

Interim communicatie
In 2010 ben ik gestart met mijn eigen bedrijf, vooral omdat vrijheid en onafhankelijkheid belangrijke waarden voor mij zijn. Als interim communicatieadviseur werkte ik voor verschillende organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat op programma’s voor duurzaamheid en innovatie én op het project A27/A12 Ring Utrecht. Daarnaast heb ik opdrachten voor de Veiligheidsregio Utrecht, PepsiCo en kinderopvangorganisaties gedaan.

Breed inzetbaar
Door mijn achtergrond ken ik de ins en outs van in-en externe communicatie naar diverse doelgroepen. Dankzij mijn positieve blik zie ik altijd wat er mogelijk is. En daardoor ook hoe communicatie kan bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie. Door mijn enthousiasme en hoge energie weet ik collega’s en klanten mee te nemen in het benutten van de mogelijkheden, met vertrouwen en op een manier die bij hen past. Zo help ik mijn opdrachtgevers hun boodschap over te brengen.